ALTERNA



Alterna är en skola, fast inte riktigt vilken skola som helst.. Det är en annorlunda skola :)

Alterna ligger i Danmark i en liten by som heter Mariager. Det finns tre olika "inriktningar" och det är Sydamerika, Afrika och Australien :)

Under hösten kommer man att få lära sig det språk man kommer behöva i sitt land/världsdel och sedan kommer man även att få jobba i 10-14 veckor för att tjäna ihop pengarna till själva resan dit..

För mig som har valt Sydamerika kommer resan att kosta 30 000 danska kronor och det motsvarar ungefär 40 000 svenska kronor så det är inte så lätt att få ihop alla dom pengar på 10 veckor ^^

Alterna är en internat skola så jag och resten av eleverna kommer att bo på skolan..
Sydamerikas tjejer bor i ett rum och det är väl ungefär 10 stycken.. Ni kan ju bara föreställa er 10 tjejer i ett rum i ett år eller hur? CATFIGHT! haha, men det ska nog gå bra :)
Jag vet inte hur dom andra bor eftersom jag inte har fått information om det men det är ju något liknande :p

Som sagt så ligger Alterna i Danmark så när jag börjar på den skolan den 22 augusti hoppas jag att jag kan det mesta av danskan, haha, jag är ju född på Grönland och det tillhör Danmark så jag kan ju prata danska flytande men sen hur bra jag är det är en annan sak :p

Ni anar inte hur svårt det är att ha två så likadana språk i huvudet samtidigt, ni kommer märka på mina inlägg till hösten att jag har danska i huvudet och att stavningen kanske blir lite annorlunda men det får ni leva med :)

Har ni frågor så lämna en kommentar så svarar jag :)
Kommer jag på något jag glömt så slänger jag upp det i ett inlägg senare ;)

PUSSSS




Vad tycker du?

Fyll i detta:

Namn:
Vill du bli ihågkommen?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din trevliga åsikt här:

Trackback
Min gästbok
RSS 2.0