REMIX

Hej favorit bloggen :)        

Kollade nyss på en dansk film som heter Remix
Den handlar om en 16-årig kille, Ruben, som går i gymnasiet och som på fritiden håller på med musik på datan. En dag får han en chans som många andra drömmer om, han blir upptäckt av ett skivbolag. Och plösligt är han på väg till berömmelse.

Jag tycker att filmen började bra, och han verkade vara en härlig kille och sånt, men sen plötsligt blev det massa problem och min syn på Ruben förändrades verkligen, det är helt sjukt. Det värsta är nog att det säkert har hänt någon och eller några, att det är så det går till när man blir känd.

Jag tyckte inte riktigt att filmen var jätte bra, och jag såg den inte från början. Jag missade nog första delen, första halvtimmen eller nått sånt.
Men det är helt sjukt, stört, att unga killar och tjejer som kämpar med sin musik ska behöva gå igenom sånna saker.

ifall det hade varit en tjej som var huvudpersonen i filmen tror jag inte att det hade varit samma händelser, då hade hon nog blivit mer utsatt och kanske våldtagen och blivit tvungen att visa saker hon inte ville och sånna saker.

Ifall jag blir känd så lovar jag att jag aldrig ska bli känd genom att ta den väg där allt handlar om sex. Jag tänker aldrig ha sex för att bli känd, eller för att få saker jag vill ha. Det är ju som att va prostituerad, jag tänker aldrig någonsin bli sånn. Och jag tycker synd om alla dom som väljer den vägen, för det finns en väg, som är den rätta. Och ifall det är meningen att man ska bli känd, då behöver man inte gå den "smutsiga" vägen.

Take care, pusshajj






Lite bilder från filmen ;)



Vad tycker du?

Fyll i detta:

Namn:
Vill du bli ihågkommen?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din trevliga åsikt här:

Trackback
Min gästbok
RSS 2.0